Friday 12 May 2017

Terengganu


Terengganu adalah salah satu negeri dalam Malaysia yang diberkati dengan kekayaan pemandangan alam yang menawan dan menyegarkan. Memiliki pantai, pulau-pulau eksotis, hutan tropika dara, desa nelayan, air terjun yang mengagumkan dan banyak lagi. Pesisir pantai yang begitu menawan dan air laut jernih membiru terbentang sepanjang 225 km dari Besut di utara hingga Kemaman di Selatan.

Di negeri ini juga terdapat salah satu pulau yang paling indah dan menarik di negara ini. Dari canting penuh warna-warni yang meliputi batik dan songket tenun yang diwarisi dari generasi - kegenerasi sehinggalah kepada warisan budaya dan tradisi, Terengganu memang sebuah negari yang sangat diberkati dan dirahmati serta memiliki keindahan alam yang menawan sukma.

" Terengganu Rahmat, Menawan Sukma "

Penduduk Terengganu sekitar 1 juta orang, terdiri daripada 90% Melayu, selebihnya merupakan orang Cina dan India. Fasa kehidupan di Kuala Terengganu, sebagai ibu negeri, pembangunan pekan serta lain - lain bandar dan kampung di Terengganu adalah tidak dipengaruhi oleh hiruk-pikuk kota besar.






No comments:

Post a Comment